Persstrategie en crisiscommunicatie

Hoe kom ik in de media, hoe blijf ik er uit of hoe reageer ik als mijn bedrijf of instelling onderwerp van het nieuws wordt. Krampachtigheid helpt niet. Een goede kennis van het medialandschap, uitstekende contacten met de media en professionele aanpak helpen daarbij. Press Affairs™ assisteert bij de voorbereiding, training en uitvoering.

Goede verhalen

Veel bedrijven of instellingen hebben goede en positieve verhalen te vertellen. Als het echt iets nieuws is, kan Press Affairs™ helpen om dit bij de media onder de aandacht te brengen. Maar u kunt ook uw eigen uitgever worden. Via websites, social media en nieuwsbrieven kunt u uw doelgroepen direct bereiken zonder tussenkomst van de media. Press Affairs™ helpt u bij het maken van goede content.

Persberichten 

Algemene persberichten nemen sowieso in betekenis af. Dagelijks lopen die bij honderden tegelijk binnen op de diverse redacties. Opvallen bij de media is geen makkelijke zaak. Persoonlijke contacten met journalisten zijn veel belangrijker. Press Affairs™ begrijpt de mores van de journalistiek en weet wanneer uw nieuws ook echt nieuws kan zijn.

Social Media

De tijd dat alleen journalisten het nieuws brachten, ligt ver achter ons. Iedereen is journalist op social media zoals Twitter, Facebook, Google+ en Instagram. Achteroverleunen bij een crisis is er niet meer bij. Hoe u daar mee omgaat en gebruik van maakt is een aparte vaardigheid.

Crisis

Wordt uw bedrijf of instelling onverwacht onderwerp van (negatief) nieuws? Press Affairs is direct oproepbaar om u te assisteren. Analyse van de situatie, strategie die direct toepasbaar is en indien nodig ook optreden als woordvoerder, zijn diensten die Press Affairs™ biedt.